2015. június 29., hétfő

Büdös "Nagy" Ponty

Eljött az alkalom mikor olyan terméket foghattam a kezemben amin éppen csak megszáradt a festék. Ok tudom ez némi túlzás, de abban megegyezhetünk, hogy friss termék a piacon. 
Így adódott a téma, hogy ki kéne próbálni, hogy mit tud a cucc, és persze volt indok, hogy miért akarok pecázni menni. :-)

Gyönyörűnek koránt sem mondható vasárnapi hajnalon találkoztam Géza barátommal Maconkán a halőrháznál. Előző nap már megbeszéltük, hogy a gátra megyünk horgászni, de ahogy lenni szokott ember tervez és valaki(k) belekavarnak. Mondanom sem kell, hogy ezen a vasárnapon már reggel 6-kor egy gombostűt nem lehetett leejteni a gáton. Ezek után úgy döntöttünk, hogy legyen a hármas tó, hal abban is van, csak kevesebb a Nagy Ponty, de igazából az anyag működésére voltam kíváncsi. 
Be kell vallanom nem bíztam a Büdös Nagy Ponty fogósságában mivel egy elég komoly hideg front kellős közepén voltunk és ilyenkor jobban kedvelem az édes jellegű etetőanyagokat, de nem volt mit tenni adottak voltak a feltételek Büdös Nagy Ponty Betain.


Zacskó kinyitása után szerintem mindenki tudta, hogy mi történik, a rothadó káposzta ehhez képest kutya füle. Ezt választottam most már nem volt vissza út. Rostálni nem muszáj hanem kötelező, sok mogyoró nagyságú összeállt darabok vannak benne. Rostálás után egy nagyon homogén anyagot kapunk amit vizezni tovább nem kell, közvetlen mehet a kosárba.


Némi infót adnék a felszerelésről, " nagy " pontyokra készülve egy 4,20-as XH Feeder-t készítettem be egy 25 grammos pellet feeder kosárral 3 szem fűzött kukorica, ha nagy ponty akkor adjuk meg a módját rendesen. Alapozónak 50 méterre 1kg-t dobáltam be a Büdös Nagy Ponty Betainos etetőanyagból, majd bedobtam a szereléket és vártam.
Nem vagyok híve a hosszan várakozós "kiülős" pecáknak ezért 5 perc után már kezdtem fészkelődni a ládán, de erőt vettem magamon és türelmesen vártam, viszont már gondolkodtam a következő csalin. Tíz perc után kitekertem a cuccot, etető anyagot begyúrtam a kosárba a csalit pedig lecseréltem egy kukorica két szem csonti, újabb tíz perc telt el kapás nélkül, mellettem Géza úszós szerkóval 30-ról aprította a keszegeket, mondanom sem kell, hogy volt mémi vérszívás. Ekkor úgy döntöttem, hogy fölrakok kettő szem csemegekukoricát és láss csodát három perc múlva mozdult a spicc, mondanom sem kell mint kisgyereknek a  karácsonyi ajándék. Bevágás után megijedtem, hogy lemaradt a hal, mert nem volt túl sok ellenállás, de ott volt egy keszeg,
  fő a pozitív gondolkodás, ahol a keszeg ott jönni kell a pontynak is. Újra csalizás és rövid időn belül újra kapás, na ez már határozottabb volt a 3 unciás spiccen, ekkor már tudtam, hogy meg van a potyesz már csak a méret volt kérdéses ( na jó tudtam, hogy nem lesz 10+ ), némi küzdelem és hal a szákban.
Ezek után gondoltam, hogy minden összeállt és már csak dobok majd húzom a halat, igen ahogy a jól megvágott filmekből már megszokhattuk, a valóság nem ezt mutatta, jött egy két órás szünet, de én hajthatatlan voltam és 10 percenként újra dobtam. Géza pedig csak rágta a fülemet, hogy rakjak már össze egy finom pecát és próbáljam keresni a halat. Beadtam a derekam és összeraktam egy 3,60-as médium szerkót 18-as főzsinór, 30 cm 12-es előke, 12-es horog, 10gr hengeres kosár csúszóra szerelve, etető anyag és a csemegekukorica maradt. Vakon dobtam kb. 25 méterre, 5 perc és jött az első. Láss csodát, majd lerántotta a bottartóról a cuccot, igazi pontyos fékre húzós kapás, gyors fotó a hal vissza és dobtam is ugyan oda vissza.
Rövid idő elteltével újabb kapás, ami egy kárász volt, következő dobásra pedig egy keszeg, és ekkor jött ismét a csend, ami most jóval rövidebb ideig tartott, fél óra elteltével újra egy ponty kopogtatott.Viszont erre a napra Ő volt az utolsó mivel teljesen kifogyott a etető anyagos tál.
Persze arra is kíváncsi vagy, hogy én milyen következtetést vonok le ebből a pecából! Több pozitívum mellet van egy negatív is, talán azzal kezdeném IRTÓZATOSAN büdös számomra én jobb szeretem az édes illatokat. A pozitívum, mindamellett, hogy nem kell kevergetni elég egy rostálás, tartalmaz egész magvakat kukoricát tigrismogyorót amivel akár még csalizni is lehet, igazi nyári melegben biztos vagyok benne, hogy még fogósabb, hisz a meleg vízben az erjesztett magvak is csodákra képesek és az sem elhanyagolható, hogy teljesen szűz részre dobva rövid idő alatt több kapást is sikerült halra váltani. Gondolom akik félórát órát tudnak egy dobáson ülni azoknak még a nagy ponty is beköszön, de ezt már Nektek kell kiülni. Ha kedvet kaptatok ehhez az etetőanyaghoz,ne habozzatok a www.palocpeca.hu oldalon megrendelhetitek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése