2016. február 7., vasárnap

Nanofil a megosztó

Sziasztok!

Elég régen írtam, ide a blogba. Igazán nem volt semmi olyan téma amiről két bővített mondatnál többet írtam volna, viszont most egy beszélgetés alkalmával előkerült a Nanofil téma.
Én először 2014 nyarán tekertem föl az orsómra egy 0,08-as nanot, nagy unszolásra. Előtte csak fonott zsinórt használtam mert nem akartam úgymond sok pénzt kiadni egy sérülékeny valamire.
2014-ben kaptam egy lehetőséget, hogy elvisz egy a barátom a Tiszára süllőzni és megmutatja a bevált helyeit, de ennek az az ára, hogy Nanofil-t kell használnom, üsse kő vettem egy tekercset felraktam és már indultunk is másnap. Persze bent voltak a fonott zsinóros dobok is, mert mi lesz, ha elfogy a sérülékeny zsinór a dobról :-)
A csónakban megmutatták miként kell "megkötni" ezt a cuccot és mehetett is a peca, elsőre ami szemet szúrt, hogy bazi nagyot tudok dobni vele, na persze a nyílt vízen van némi érzékszervi csalódás, de miután volt nálam fonott cucc is, hát miért is ne dobtam azzal is (0,10-es fonott) kb 15 méterrel dobtam rövidebbet ( bot, orsó egyforma volt Ryobi Applause 30, Savage Gear Finezze Spin 202cm 7-25g )



Igen most jönnek az okos emberek, hogy persze a fonott 0,10 a Nano meg 0,08 dobjak 0,10-es Nano-val és nem lesz különbség. Jelenetem van! A két egyforma méret esten 10 méter volt.
A dobás távolság csak egy dolog ami inkább fontosabb főleg folyón, hogy milyen ólmot kell választanom, hogy lerakjam a fejet a meder fenekére. Na itt azért már érdekesebb volt a dolog a fonott zsinórral 15-18 grammos fejek kellettek a nano-hoz elég volt 10-12 gramm attól függően, hogy a partot dobáltuk vagy a sodorvonalat. Ekkor kezdett körvonalazódni számomra a Nanofil léte.
Persze ott volt a kisördög, hogy sérülékeny a zsinór, első alkalommal ezt nem tapasztaltam, 12 órás peca után csak beszakadások miatt kellett újat kötnöm és még hal vesztésem sem volt a zsinór miatt. Ez a mai napig így is van, kíváncsi voltam, vagyok, hogy meddig bírja a kiképzést ez a 0,08-as Nanofil. Most már lassan két éve használom és nem kímélem nem vigyázok rá, nem szedem szét a felszerelést csak azért mert jaj mi lesz a zsinórral. Ezen idő alatt kb 20-25 méter veszett oda a beszakadások és egyéb más újra kötések miatt.
Nem tagadom, szőrösödik mint bármely más zsinór szokott, de amit az akadókban húzgálunk azért az nap végére elég cudarul szokott kinézni.
Láttam már match boton, feeder boton Nanofil-t és ezek az emberek is meg voltak elégedve, ráadásul volt olyan, amin hagyományos csomókkal voltak rögzítve a forgók stb. ( ezt már nem próbálnám ki )
Nem mondom, hogy ez a világ legjobb zsinórja, viszont a korral haladni lehet és talán kell is, és ezek alapján ajánlom, hogy próbálja ki aki még nem tette és utána alkosson véleményt, részemről elfogadom, ha neki nem tetszik, még érveket sem kell felsorakoztatni csak fogadja el, vannak horgászok akiknek ez a termék meggyőző és szereti használni.

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése