2015. március 29., vasárnap

Amit lehetett megtettem

www.palocpeca.hu

A mai egy igazán spontán peca lett, pénteken este még gyomorrontással küzdöttem, ami szombaton csak némileg javult. Ezért nem is készültem vasárnap sehova, sőt még szombaton az időjárás sem volt a legkegyesebb.
Aki horgászik az tudja, hogy milyen érzéssel telítődik az ember mikor vasárnap egy csodás napsütéses "reggelre" ébred ( nyolc óra ). Mit volt mit tenni, összeszedtem magam és nyomás horgászni. Ma nap Mátraszele és Jánosaknak között elterülő Mizserfai-víztározó volt a célpont, a köznyelvben csak szelei vagy acélgyári tónak hívják. Ez a víz ahol én tag vagyok. Egy gyönyörű 12ha-os bányató amit a Zagyva táplál, a víz jellegéből adódóan teljesen kiszámíthatatlan, hogy fog-e az ember halat vagy sem. Mikor azt hinné. hogy nagyon fog menni akkor kapás nélkül is megúszhatja, viszont mikor sehol nem fognak semmit akkor itt nem tud két bottal horgászni mert a kapások egymást érik.
A hírek gyorsan terjedtek, pénteken a szénmezőn ( Zagyva befolyónál sekély rész ) nagyon ment a hal, de szombatra lejjebb hagyott köszönhető az idő változásnak. Mikor elindultam, tudtam, hogy a sekély részen egymást fogják érni a horgászok, ezért nem is bíztam nagy szerencsében, de azért próbáljuk meg.
Mikor kiértem az első horgásznál érdeklődtem, hogy mizújság a halakkal, de nem volt valami feldobott hangulatban és elmondása szerint a szénmező is áll. Nem csüggedtem, 6-7 állással följebb mentem, kipakoltam etetőanyagot kevertem, majd nekiálltam vizet mérni 
Muszáj volt megtalálni a legsekélyebb részt, mivel a víz hőmérséklete koránt sem volt mondható langyosnak sem és ezen a részen alap a 3-5 méteres mélység. Az ötödik dobásra találtam egy 1,5-2 méteres részt, ezt beetettem csaliztam és jöhetett a várakozás.
Már vagy 10 perc eltelt mikor úgy gondoltam, hogy frissítek a csalin és úgyis kiürült már a kosár, de ekkor a jobb oldali boton bemozdult a spicc, majd intenzíven rángatta egy halacska, bevágtam és éreztem, hogy nem ponty, de ha keszeg akkor az a nagyobbik fajtából. Küzdelmes fárasztásra nem kellett számítanom, így gyorsan partra került egy méretes keszeg.

Természetes nem szólaltak meg a fanfárok, hogy nekem legalább sikerült, de nem is vártam. :-) Nem terveztem hosszú pecát ezért nagyon örültem, hogy volt egy gyors kapásom, ezen felbuzdulva még nagyobb lelkesedéssel dobtam vissza a csalimat várva a jó szerencsét, ha már bányatavon vagyunk. Ahogy szokták mondani gyenge kezdés után erős visszaesés következett, a maradék másfél órában sajnos nekem se történt semmi, így másokhoz hasonlóan én is csomagoltam és távoztam, viszont én nem üres kézzel.


1 megjegyzés:

  1. Tulajdonképpen sok esetben bajos kifogni a halat hisz a tó közel 35m mély középtájt a szélei 17 20m közötti mélyre is lehet merülni Hirtelen mélyül már a szélén persze nem veszélytelen ez biztos 60 as években külszini szén fejtés müködött ott 1969 ben eret kaptak már 35m mélyen rohamosan telt vizzel mi 2 héten belül teljesen meg is töltötte s majdan a zagyva patakot is bele vezették. Igy jött létre ez a horgásztó.

    VálaszTörlés